top of page
  • Yazarın fotoğrafıSema Özpekmezci

Bir yengecin tatilleri - Airbnb tecrübeleri

Güncelleme tarihi: 25 Eyl 2023

Herkese merhaba :) Budapeşte tatilimizde çok fazla ev kiralamak ile ilgili soru gelince ben artık bunu post yapayım dedim.

Otel odaları beni genelde pek mutlu etmiyor. Bir yatağın üstünde ve çevresinde günler geçirmeyi son derece sıkıcı buluyorum. Bir mutfak arayışım çok oluyor. Mükellef bir kahvaltı hazırlamasam da elimin altında bir yulaf, yoğurt, meyve koyabileceğim, 2 yumurta haşlayabileceğim bir mutfak istiyorum. Sabah gözümü açar açmaz kahvaltı etmek için giyinmek ve odadan çıkmak istemiyorum.

İşte bu istekler ve maddi hesaplar beni zamanla yurtdışı tatillerinde ev kiralamaya götürdü. Çok ama çok da rahat ettim. Bildiğiniz gibi her 3 öğünü de ben dışarıdan yiyemiyorum. Bünyem illa bir ev yemeği arıyor.

Ben genellikle şehirleri adımlayarak gezmeyi severim. Tabii bunun getirisi olarak yoruluyorum. Akşam erken dönüp dinlenmeyi, kitap okumayı, tv izlemeyi seviyorum ama bir otelde kalınca 15-18 m2 oda içinde bu hiç de keyifli olmuyor. Yengeç bir insan olarak ev rahatına biraz fazla düşkünüm :)

Bir de elimin altında bir mutfak olunca bazı öğünleri de evde yapıyorum. Bu da maddi olarak bayağı ekonomik oluyor. Ben daha gitmeden tuttuğum evin yakınında market buluyorum. Uçaktan inip, eve yerleşir yerleşmez markete gidip kalacağım gün sayısına yetecek kadar yiyecek alıyorum. Salata malzemesi, yumurta, peynir, ekmek, meyve, hazır veya kolay pişirilir yemek gibi. Bunları buzdolabına stokladıktan sonrası kolay.

Evlerde mutfak durumları

Evleri kiralamadan önce açıklama kısmında mutfak ekipmanlarını iyice okuyorum. Buzdolabı, ocak, kahve makinesi olduğundan emin oluyorum. Şimdiye kadar kaldığım evlerde ilk ana ihtiyaç herşey vardı. Bıçaktan tutun da rendeye kadar, bayağı detaylı mutfaklardı.

Amsterdam'da kaldığım evin mutfağı

Amsterdam'daki evimizdeki kahvaltımız :)

Alışveriş

Evlerin lokasyonu

Seçim yaparken merkeze yakın ama daha çok lokallerin yaşadığı yerleri tercih ediyorum. Böylece hem gürültüden uzak kalmış oluyorum, hem de şehrin lokal insanların yaşam şekillerine tanıklık ediyorum. Burası en sevdiğim kısım oluyor :)

Zaten kiralama sitesinde harita olduğu için oradan rahatlıkla mahalleleri görebiliyorum.

Budapeşte'de kaldığım ev de böyle bir tarihi binanın içindeydi.

Temizlik konusu ve ev sahipleri

Ben şimdiye kadar daha hiç pis eve denk gelmedim. Hatta otellerden çok daha temiz. Ev sahipleri genelde çok ilgili. Ev seçimini yaparken daha önce kalanların yorumlarını okuyorum. Puanı ve yorumları yüksek olan evleri seçiyorum.

Bir de yine ilk dikkat ettiğim şey, evi ev sahibi ile paylaşmıyor olmak. Bunu sitede arama yaparken ilk filtre olarak koyuyorum çünkü evinin sadece bir odasını veya bir katını kiraya verenler de var. Ben kapısı bacası ayrı, kendimin anahtarı olduğu evleri seçiyorum.

Evleri nasıl kiraliyoruz?

Evleri www.airbnb.com adresinden aynen otel rezervasyonu yapar gibi kiralıyorum.

Gitmek istediğimiz şehri, ayrı ev filtresini seçip arama yapıp, bütçemize göre olan evlerden iyi yorumlu ve puanlı seçip, ödeme adımlarını takip edip rezervasyonu sonuçlandırıyorum. Evler tek olduğundan, otel gibi çoklu oda seçeneği olmadığından beğendiğim evi kaybetmemek için hemen ödemesini yapıyorum. Bazı evlerin iade politikaları çok sıkıyken, bazılarınınki esnek. Durumunuza göre bunları da kontrol etmekte fayda var.

Budapeşte'de kaldığım ev çok sorulmuştu. Gerçekten çok güzeldi. Linki aşağıdadır. Biz Noel zamanı gittiğimiz için marketler kapalıydı ve fazla mutfak alışverişi yapamadım ama yine de yumurtamızı çırpıp, güzelce kahvaltı edebildik.

Amsterdam'da kaldığım ev de burasıydı. Yalnız burası biraz küçüktü ama yine de mahalle ve mutfak çok iyi olduğundan bir de Amsterdam'a aşık olduğumdan fazla takılmadım :)

Benim aklıma gelmeyen başka konular varsa, aşağı yorum olarak yazarsanız, elimden geldiğince cevap vermeye çalışırım :) Benim bundan sonraki durak bir ay sonra Atina :)

Biletleri sabah erken saat gidiş alınca ve ev kiralayınca yurtdışı tatilleri yurtiçi tatillerden çok daha ucuza geliyor ve farklı kültürler şehirler görmüş oluyoruz :)

6.Kasım.2011 güncelleme -

Bu yazıyı yazdığımda hayatımızda Covid-19 diye bir şey yoktu ve ben devamlı geziyordum :) Şimdi okuyunca içim bir tuhaf oldu. Bu yazıyı güncellemek için neden açtım? Çünkü Instagram'dan devamlı yine kaldığım yerler ile ilgili sorular geliyor ama artık hep yurtiçi oldu :)

Evleri kiralama şeklim halen aynen yukarıdaki kritiklerde, değişen bir şey yok ama Airbnb'de artık evlerden çok otellerin ilanları var. Ev seçerken bu detaya dikkat etmenizi öneririm.

Şu anda size bu satırları Sapanca Istanbuldere'deki kiraladığımız evden yazıyorum. Sonbaharda gelmek için muhteşem bir lokasyon ve ev oldu.

Mutfakta iki gün için ihtiyaç olacak her şey var ve ev tertemiz.

Bu evin de Instagram hesabını ve Airbnb linkini aşağı kopyalıyorum.

10.01.2023 güncelleme

Bu yazıya zaman zaman dönmek çok ilginç oluyor. Yazıyı en son güncellediğimde Sapanca'ya turist olarak gelmiştim. Bu ev ve Istanbuldere'nin güzelliğinden sonra Sapanca'ya yerleşmeye karar verdik. Şu anda bu satırları Sapanca'da kendi evimin salonununda otururken yazıyorum. Hayat çok ilginç :)

Neden bu yazıya geri geldim? Çünkü çok sevdiğim, hatta bayıldığım bazı evlerin linklerini eklemek için. Bu esnada Covid biter gibi oldu ama bir sürü başka virüsler çıktı. Hayat şu anda herkes için sanki biraz daha zorlaştı. İnanılmaz bir ekonomik krizle boğuşuyoruz. Bakalım bu yazıyı yine güncellediğimde ne durumda olacağız. Tarihe not olarak düştüm :)

Seyahatlerimiz Covid öncesine göre azalsa da yine de arada bir yapıyoruz.

Beğenmediğim evleri bu listeye eklemiyorum. Sadece memnun kaldıklarımı ekliyorum.

Arada Atina'da evlendik, orada da iki evde kaldık ama eh işte olduğundan buraya eklemedim.

Toskana'ya balayına gittik ve işte o ev mükemmeldi. Bizim için harika bir deneyim oldu. Antika eşyaları, üzüm bağları içindeki yeri ile ben bayıldım.

Montepulciano - Biz kaldığımızda 4 gece konaklamanın fiyatı neredeyse Türkiye'de bir otelin iki gece konaklama fiyatına eşitti.

Bu evde kalmak için arabanız olması lazım. Biz araba kiralamıştık. Başka ulaşım şeklini bilmiyorum. Belki ev sahibi size yardımcı olabilir.

Göztepe - Istanbul'dan taşınsak da kalbimin bir kısmı orada. Alışkanlıklarım, sevdiklerim. O yüzden sık sık gidiyorum. Bu hafta eşimin kardeşi ve eşi gelmişti. Onlara Istanbul'u gezdirdik ve benim için ''ev'' olan Göztepe'de kaldık. Kaldığımız evden inanılmaz memnunduk. Tertemiz, yepyeni bir ev. Bağdat Caddesi ve Marmaray'a yürüme mesafesi idi. Tekrar gittiğimde yine bu evde kalacağım. Onun da detayı burada.

Şimdi linkleri eklerden fark ettim. Toskana'daki ev Göztepe'dekinden daha ucuz :)

Eylül'23 Sakız Adası

Sakız Adası'na daha önce gittiğimizde merkezde bir otelde kalmıştık. Bu sefer Kalamoti diye bir Ortaçağ'dan kalma köyde, bir Ortaçağ evinde kaldık. Harikaydı.

Köy biraz fazla sakin. Eğer arabanız varsa daha turistik olan köylere geçmek çok kolay. Market vs 2 km mesafede var.

Umarım bilgiler işinize yaramıştır, herkese çok sevgiler :)