• Sema Özpekmezci

Bir yengecin yurtdışı tatilleri - Airbnb

Herkese merhaba :) Budapeşte tatilimizde çok fazla ev kiralamak ile ilgili soru gelince ben artık bunu post yapayım dedim.

Otel odaları beni genelde pek mutlu etmiyor. Bir yatağın üstünde ve çevresinde günler geçirmeyi son derece sıkıcı buluyorum. Bir mutfak arayışım çok oluyor. Mükellef bir kahvaltı hazırlamasam da elimin altında bir yulaf, yoğurt, meyve koyabileceğim, 2 yumurta haşlayabileceğim bir mutfak istiyorum. Sabah gözümü açar açmaz kahvaltı etmek için giyinmek ve odadan çıkmak istemiyorum.

İşte bu istekler ve maddi hesaplar bizi zamanla yurtdışı tatillerimizde ev kiralamaya götürdü. Çok ama çok da rahat ettik. Bildiğiniz gibi her 3 öğünü de ben dışarıdan yiyemiyorum. Bünyem illa bir ev yemeği arıyor.

Biz genellikle şehirleri adımlayarak gezmeyi seven bir çiftiz. Tabii bunun getirisi olarak yoruluyoruz. Akşam erken dönüp dinlenmeyi, kitap okumayı, tv izlemeyi seviyoruz ama bir otelde kalında 15-18 m2 oda içinde bu hiç de keyifli olmuyor. Karı koca yengeç insanlar olarak ev rahatına biraz fazla düşkünüz :)

Bir de elimizin altında bir mutfak olunca bazı öğünleri de evde yapıyoruz. Bu da maddi olarak bayağı ekonomik oluyor. Ben daha gitmeden tuttuğumuz evin yakınında market buluyorum. Uçaktan inip, eve yerleşir yerleşmez markete gidip kalacağımız gün sayısına yetecek kadar yiyecek alıyoruz. Salata malzemesi, yumurta, peynir, ekmek, meyve, hazır veya kolay pişirilir yemek gibi. Bunları buzdolabına stokladıktan sonrası kolay.

Evlerde mutfak durumları

Evleri kiralamadan önce açıklama kısmında mutfak ekipmanlarını iyice okuyorum. Buzdolabı, ocak, kahve makinesi olduğundan emin oluyorum. Şimdiye kadar kaldığımız evlerde ilk ana ihtiyaç herşey vardı. Bıçaktan tutun da rendeye kadar, bayağı detaylı mutfaklardı.

Amsterdam'da kaldığımız evin mutfağı

Amsterdam'daki evimizdeki kahvaltımız :)

Alışverişimiz

Evlerin lokasyonu

Seçim yaparken merkeze yakın ama daha çok lokallerin yaşadığı yerleri tercih ediyorum. Böylece hem gürültüden uzak kalmış oluyoruz, hem de şehrin lokal insanların yaşam şekillerine tanıklık ediyoruz. Burası en sevdiğim kısım oluyor :)

Zaten kiralama sitesinde harita olduğu için oradan rahatlıkla mahalleleri görebiliyorum.

Budapeşte'de kaldığımız ev böyle bir tarihi binanın içindeydi.

Temizlik konusu ve ev sahipleri

Ben şimdiye kadar daha hiç pis eve denk gelmedim. Hatta otellerden çok daha temiz. Ev sahipleri genelde çok ilgili. Ev seçimini yaparken daha önce kalanların yorumlarını okuyorum. Puanı ve yorumları yüksek olan evleri seçiyorum.

Bir de yine ilk dikkat ettiğim şey, evi ev sahibi ile paylaşmıyor olmak. Bunu sitede arama yaparken ilk filtre olarak koyuyorum çünkü evinin sadece bir odasını veya bir katını kiraya verenler de var. Ben kapısı bacası ayrı, kendimizin anahtarı olduğu evleri seçiyorum.

Evleri nasıl kiraliyoruz?

Evleri www.airbnb.com adresinden aynen otel rezervasyonu yapar gibi kiralıyorum.

Gitmek istediğimiz şehri, ayrı ev filtresini seçip arama yapıp, bütçemize göre olan evlerden iyi yorumlu ve puanlı seçip, ödeme adımlarını takip edip rezervasyonu sonuçlandırıyorum. Evler tek olduğundan, otel gibi çoklu oda seçeneği olmadığından beğendiğim evi kaybetmemek için hemen ödemesini yapıyorum. Bazı evlerin iade politikaları çok sıkıyken, bazılarının ki esnek. Durumunuza göre bunları da kontrol etmekte fayda var.

Budapeşte'de kaldığımız ev çok sorulmuştu. Gerçekten çok güzeldi. Linki aşağıdadır. Biz Noel zamanı gittiğimiz için marketler kapalıydı ve fazla mutfak alışverişi yapamadık ama yine de yumurtamızı çırpıp, güzelce kahvaltı edebildik.

Amsterdam'da kaldığımız ev de burasıydı. Yalnız burası biraz küçüktü ama yine de mahalle ve mutfak çok iyi olduğundan bir de Amsterdam'a aşık olduğumuzdan fazla takılmadık :)

Budapeşte'de kadığımız evden detaylar... İnsan böyle bir evde olunca kendini daha sıcak bir ortamda hissediyor.

Benim aklıma gelmeyen başka konular varsa, aşağı yorum olarak yazarsanız, elimden geldiğince cevap vermeye çalışırım :) Bizim bundan sonraki durak bir ay sonra Atina :)

Biletleri sabah erken saat gidiş alınca ve ev kiralayınca yurtdışı tatilleri yurtiçi tatillerden çok daha ucuza geliyor ve farklı kültürler şehirler görmüş oluyoruz :)

Umarım bilgiler işinize yaramıştır, herkese çok sevgiler :)