top of page
  • Yazarın fotoğrafıSema Özpekmezci

Tatilde Beslenme

Herkese tatil öncesi bir son günlerden merhaba :)

Malum tatil sezonu başlıyor. 2 gün sonra bayram. Yaz Ramazan ile başladığı için genelde tatilleri hep şu andan sonraya erteledik. ''Her şey iyi hoş da, tatilde nasıl sağlıklı beslenmeye devam edeceğiz, yollarda neler yiyeceğiz, kaçamak yapınca nasıl dengeleyeceğiz'' diye sorarsanız, ben bu süreci nasıl geçirdiğimi anlatmak istedim :)

Genelde, tatilleri istediğimizi yemek ve içmek fırsatı gibi görüyoruz. Hep bi hakediş duygusu taşıyoruz. Bütün sene bugünleri beklemişiz, çok çalışmışız ve herşeyi yemek hakkımız! Ama bir de bunun sonradan gelen pişmanlığı var..Bu pişmanlığı yaşamadan tatilimin keyfini nasıl çıkartıyorum?

Doğru tercihleri yapmak

Yola çıkacağınız gün için evde bazı sağlıklı hazırlıklar yaparsanız yolda sandviç yemek zorunda kalmazsınız. Bir kavanoz içine hazırlayacağınız yoğurt, meyve ve yulaf ezmesi sizi uzun süre idare eder. Evde kendinizin hazırlayacağı tam buğday ekmeğine sandviç de uçak veya mola yeri sandviçinden çok daha iyi olacaktır.

Yanınızda taşıyacağınız badem, fındık, ceviz, kuruyemiş, kuru meyve ve şekersiz katkısız barlar yol boyunca gözünüzün dönmesine engel olur.

Otelde veya kalacağınız yerde kahvaltıda bol domates, salatalık, yeşillik, peynir, yumurta, zeytinle tabağınızı doldurabilirsiniz. Kahvaltınızın üstüne de yiyeceğiniz bir yoğurt ve meyve ile tokluğunuzu perçinlemiş olursunuz. Her gittiğiniz yerde isteklerinizi söylemekten lütfen çekinmeyin. Geçen sene bizim kaldığımız otelde kahvaltıda yoğurt yoktu ve ilk sabah bir kase yoğurt istedim. İkinci sabah bir baktım kahvaltıların arasına yoğurt da eklenmiş. Hem kendime katkım oldu hem de insanların yoğurdu görüp belki de yemelerine teşvik etmiş oldum. Beni en çok tutan kahvaltılardan biri olan yoğurt ve tahin/meyve karışımımı yine tatilde de sağladım.

Tabii ki tatil demek normal rutinimizin dışına çıkmak oluyor. Her zaman kendi evimizdeki yemek lüksünü dışarıda bulamıyoruz ama gittiğiniz yerde arama motorlarına veya restaurant aplikasyonlarına ‘’ev yemeği’’ diye yazıp aratırsanız tatil yörelerinde inanılmaz lezzette ev yemeği yapan yerler bulabilirsiniz. Ege’nin, Akdeniz’in o harika teyzeleri, çok lezzetli yemekler yapıyorlar. Bir de paket yapıp yanınıza veriyorlar, tecrübe ile sabittir J

Gitmeden bu yerleri bulup kaydetmenizi öneririm.

Ertesi gün hapı

‘’Sema iyi hoş söyledin, bunları zaten biliyoruz ama canımız istedi börekleri, tatlıları yedik’’ derseniz de :)

Bunun da çözümü var. Kaçamaklar kesin oluyor zaten. En azından, o anlarda da yediğiniz şey için suçluluk hissetmeyin ve tadını çıkartın. Ertesi gün hapımız var…

Lütfen tatil bavulunuza spor ayakkabınızı koyun. Bu iyiliği kendinize yapın. Bir kez bunun tadını aldığınızda bundan sonraki her tatilinizde bavulunuzun vazgeçilmezi spor ayakkabı olacaktır. Sabah kalkıp kahvaltı öncesi deniz kenarında yürümenin keyfi hiçbir şeyde olamaz. Hem gününüz enerjik geçer hem de bir gün önceki kaçamaklarınızı biraz da olsa ekstra hareket ile yakmış olursunuz.

Yürüyüşten sonra da gün içinde bol su içip çok sebzeli, salatalı bir gün geçirdiğinizde bir gün öncesini dengelersiniz. Fazla yemenin ertesi gün hapı bu yöntemdir ve hasarsız çıkarsınız.

Tatilde en güzel şey aktif olabilmektir. Yediklerimizin ağırlığı ile çökmek değil de hafif yiyecekler ile hareketli olmak bence bir tatili en rahat kılan şeydir.

Tatil demek rutinleri unutup, keyif yapmaktır. Her anınızın tadını çıkartın lütfen. Sabahları da bir begonvile günaydın demeyi unutmayın :)

Herkese sağlıklı, mutlu ve şekersiz bir bayram dilerim.